|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Wypracowaliśmy zysk i chcemy integrować transport | |
[ 0000-00-00 ] |
Przewozy Regionalne - największy polski operator kolejowy - po raz
pierwszy w swojej historii odnotował zysk na poziomie około 50 mln zł.
Kolejne etapy rozwoju spółki, to zakup i modernizacja pociągów oraz
stworzenie wspólnie z przewoźnikami autobusowymi zintegrowanej oferty
dla pasażerów.
Po raz pierwszy na plusie Dzięki
sprawnej realizacji działań restrukturyzacyjnych Przewozy Regionalne,
właściciel nowej marki konsumenckiej POLREGIO, w 2016 roku po raz
pierwszy w swojej historii odnotowały dodatni wynik finansowy we
wszystkich obszarach działalności. Około 50-milniowy zysk pozytywnie
wpłynął na wiarygodność finansową spółki, dzięki czemu mogła ona
pozyskać zewnętrzne środki finansowe na realizację planowanych
inwestycji. W zeszłym roku Przewozom Regionalnym zaufały krajowe i
europejskie instytucje finansowe, m.in. Europejski Bank Inwestycyjny, a
planowane przez przewoźnika działania na rzecz poprawy jakości
świadczonych usług (zakup i modernizacja taboru) wpisały się w Plan
Inwestycyjny dla Europy, nazywany także „Planem Junckera”. -
Restrukturyzacja spółki przynosi efekty i nasi partnerzy to widzą.
Sukces ten nie byłby jednak możliwy bez wsparcia naszych właścicieli,
głównie Agencji Rozwoju Przemysłu oraz Ministerstwa Rozwoju. Nowoczesny
tabor jest bardzo ważny, ale aby jeszcze lepiej realizować misję, do
której nasza spółka została powołana, i odpowiadać na potrzeby polskiego
społeczeństwa, chcemy iść o krok dalej. Wspólnie z przewoźnikami
autobusowymi chcielibyśmy zaoferować mieszkańcom Polski zintegrowaną
usługę transportową. W zsynchronizowanych ze sobą kursach pociągów i
autobusów oraz we wspólnych biletach dostrzegam ogromny potencjał. Taki
model działania transportu z powodzeniem funkcjonuje w wielu krajach
Europy – powiedział Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Przewozów Regionalnych. -
Przewozy Regionalne nie tylko przeszły pomyślnie restrukturyzację, ale
swoimi kolejnymi działaniami potwierdzają, że zaufanie polskich i
zagranicznych instytucji finansowych znajduje mocne oparcie w
rzeczywistości. Zakup i modernizacja taboru, a także podpisany dziś list
intencyjny z oddziałami PKS, jasno pokazują dynamizm, z jakim POLREGIO
realizuje cele biznesowe, wzmacniając swoją pozycję na rynku
przewozowym. Stabilny rozwój spółki i jej współpraca z lokalnymi
przewoźnikami autobusowymi to również większy komfort milionów pasażerów
korzystających z jej usług. To ważne, ponieważ dobrze funkcjonujący
transport jest jednym z czynników pobudzających szybszy wzrost
gospodarczy Polski regionalnej – zaznaczył Marcin Chludziński, Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., większościowego udziałowca Przewozów Regionalnych.
Integracja krok po kroku Podpisany
12 stycznia list intencyjny, to pierwszy etap współpracy Przewozów
Regionalnych (POLREGIO) i siedmiu przewoźników autobusowych działających
w różnych regionach kraju. Partnerami przedsięwzięcia zostały spółki
przewozowe podlegające (od stycznia 2017 r.) Ministerstwu Infrastruktury
i Budownictwa, czyli: PKS Częstochowa, PKS w Lublińcu, PKS w Ostrowcu
Świętokrzyskim, PKS w Gnieźnie, PKS w Ostrowie Wielkopolskim, PKS
„POLONUS” w Warszawie i POLBUS-PKS we Wrocławiu. Początkowo
współpraca Przewozów Regionalnych z PKS-ami będzie realizowana m.in. w
obszarach: koordynacji oferty przewozowej i zintegrowania informacji o
rozkładach jazdy na wybranych trasach. Kolejnymi etapami będą sprzedaż
biletów z wykorzystaniem jednej platformy sprzedażowej oraz stworzenie
zintegrowanej oferty taryfowej. Ściślejsza współpraca będzie dotyczyć
także organizowania komunikacji zastępczej, np. w związku z tymczasowym
zamknięciem linii kolejowych na czas remontów. - Dworce
autobusowe, zróżnicowany, dopasowany do regionalnych potrzeb tabor
autobusowy, profesjonalne zaplecze techniczne z mobilnymi
specjalistycznymi serwisami oraz zintegrowani wokół celów firmy
merytorycznie przygotowani specjaliści, to kapitał, dzięki któremu sieć
połączeń komunikacyjnych integrująca różne rodzaje komunikacji jest
sprawnie obsługiwana w systemie online. Dla ostrowieckiego PKS Pasażer
jest zawsze w centrum uwagi, dlatego wzmocnienie współpracy z Przewozami
Regionalnymi poprzez dookreślenie obszarów i form otwiera nowe
możliwości zwiększające z punktu widzenia Pasażera atrakcyjność rynkową
wspólnej oferty – mówi Stanisław Wodyński, Prezes Zarządu PKS w Ostrowcu Św. S.A. (PR)
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|