|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 2 stycznia 2025 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Makary, Izydor
|
|
|
|
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
„Wolna Droga” rozmawia z Krzysztofem Mamińskim, prezesem Zarządu Spółki „Przewozy Regionalne”
Ile pociągów i w jakich relacjach Spółka Przewozy Regionalne uruchomiła w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży? W
czasie trwania ŚDM uruchomiliśmy najwięcej pociągów ze wszystkich
przewoźników kolejowych. Nasze składy wykonały około 2.600 kursów,
obsługując głównie relacje regionalne i aglomeracyjne w Małopolsce oraz
na trasach łączących ten region z sąsiednimi województwami.
Uruchomiliśmy też 74 pociągi specjalne na zamówienie wielu diecezji z
całego kraju.
Ilu, w związku z tym, pracowników spółki, było bezpośrednio zaangażowanych w To przedsięwzięcie? W
obsługę transportową ŚDM zaangażowanych zostało około 1.000
pracowników: maszynistów, kierowników pociągu, konduktorów, kasjerów
oraz osób odpowiedzialnych za stan techniczny pociągów. Nasz Oddział w
Krakowie został wsparty przez pracowników z centrali spółki i z innych
oddziałów.
Ponieważ w Spółce ciągle spada zatrudnienie, więc
obsadzenie dodatkowych pociągów, tak sądzę, nie było łatwe. Jak temu
podołaliście? Zatrudnienie w naszej firmie dostosowywane jest do
skali realizowanych przez nas zadań przewozowych. Podstawą pomyślności
realizacji tej operacji logistycznej było odpowiednie zaplanowanie czasu
pracy, skoordynowanie urlopów i oddelegowanie pracowników z innych
oddziałów. Dzięki temu, że jesteśmy spółką o zasięgu ogólnopolskim,
mogliśmy przewieźć ponad milion pielgrzymów. Zapewne Spółka zdobyła w tym czasie nowe doświadczenia? Oczywiście,
organizacja przewozów w czasie trwania ŚDM było jednym z największych
wyzwań w historii spółki. Mamy pewne wnioski, ale możemy powiedzieć
jedno: dzięki dużemu doświadczeniu i zaangażowaniu naszych pracowników
podołaliśmy temu zadaniu.
Jak przebiega restrukturyzacją Spółki? Obecnie
realizujemy działania restrukturyzacyjne w różnych obszarach
działalności. W szczególności zależy nam na optymalizacji kosztów i
podniesieniu standardu naszych usług. Dlatego też przeprowadzimy zakupy
nowego taboru i modernizację tych pojazdów, które mają największy
potencjał.
Z którymi Samorządami Wojewódzkimi współpraca Spółki układa się dobrze, a z którymi kuleje? Rola
samorządów wojewódzkich w kształtowaniu siatki połączeń regionalnych,
czyli de facto naszej oferty, jest bardzo duża. Staramy się mieć dobre
relacji ze wszystkimi urzędami marszałkowskimi. Wiele zależy jednak od
polityki transportowej danego województwa i jego możliwości finansowych.
Można powiedzieć, że najlepiej współpraca układa nam się z tymi
regionami, w których jesteśmy jedynym przewoźnikiem regionalnym. Te
województwa mogą w największym zakresie przekonać się o naszych
możliwościach i profesjonalizmie.
Niektóre Samorządy twierdzą, że usługi świadczone przez Spółkę PR są za drogie. Prawda to? Stawki
za świadczenie usług przewozowych są negocjowane osobno z każdym
województwem i zależą od różnych czynników. Podpisanie umowy wiąże się z
obustronną akceptacją wynegocjowanych warunków.
Jest Pan po spotkaniach ze wszystkimi Samorządami Wojewódzkimi. Jakie są konkluzje po tych spotkaniach? Spotkania
z władzami województw są bardzo budujące i wzbogacają zarząd spółki o
dodatkowe informacje. Zyskujemy cenną wiedzę na temat oczekiwań
organizatorów i potrzeb lokalnych społeczności. Dzięki temu łatwiej
przygotować nam ofertę „uszytą na miarę”.
Jest tajemnicą
Poliszynela, że niektóre z Samorządów dyskryminują, niemal otwarcie,
Oddziały PR. Czy w czasie Pana spotkań z przedstawicielami Samorządów,
był poruszany ten temat? Zależy nam na tym, aby utrzymać pozycję
lidera na rynku. I właśnie podczas spotkań z przedstawicielami regionów
przekonujemy władze, że warto z nami współpracować. Województwa mogą
powierzać nowoczesny tabor także nam, dzięki temu jakość naszych usług
nie odbiegałaby od tej, jaką oferują mniejsi przewoźnicy, którzy
otrzymali wyłącznie nowe pojazdy. Tak jest np. w województwach
świętokrzyskim czy zachodniopomorskim.
Czy rozważane są w Spółce jakieś przedsięwzięcia, które zatrzymają odpływ doświadczonych pracowników z PR? Jak
już wspomniałem, wielkość i strukturę zatrudnienia musimy dostosowywać
do aktualnych zadań. Staramy się w taki sposób planować zatrudnienie,
aby w spółce pracowali najbardziej wartościowi pracownicy. Wielu z nich
posiada unikatową wiedzę i duże doświadczenie. Takie osoby zawsze znajdą
u nas pracę. Rozmawiał Zygmunt Sobolewski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|