|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Królewskim okiem na gospodarkę i infrastrukturę… - PESA podbija Niemcy | |
[ 0000-00-00 ] |
Pojazdy szynowe bydgoskiej PESY są już obecne na Ukrainie, w Moskwie, w Czechach, w Białorusi, we Włoszech. Bydgoska firma jest gospodarczym potentatem. Jednym z najpotężniejszych graczy na rynku kolejowym i tramwajowym.
Odnotowujemy z satysfakcją następny prestiżowy sukces PESY. Otóż
brawurowo firma wtargnęła na rynek niemiecki; rynek trudny i
chimeryczny. A jednak się udało. W dniu 3 czerwca Federalny Urząd
Kolejnictwa wydał dokument homologacji dla pojazdu DMU Link,
wyprodukowanego przez PESA Bydgoszcz na zamówienie Niederbarnimer
Eisenbahn (NEB). To pierwszy w historii polskiego przemysłu pojazd
kolejowy dopuszczony do ruchu w Niemczech i drugi, po austriackim
Integralu z 1998 r., pociąg spalinowy wyprodukowany poza Niemcami, który
otrzymał homologację umożliwiającą eksploatację w tym kraju. DMU Link mają w tej sytuacji dwie homologacje: polską i niemiecką, mają bowiem obsługiwać linię Berlin – Kostrzyń nad Odrą.
NEB zamówił w PESA pojazdy spalinowe w sierpniu 2013 roku. Obie firmy
powołały wspólną - ponad 20-osobową - grupę projektową, która w
partnerskiej, rzeczowej, a przy tym przyjaznej atmosferze, odbywała
regularne, częste spotkania na wszystkich etapach realizacji kontraktu. W
produkcji pojazdów brało udział blisko 100 pracowników PESA. Ich
wspólny wysiłek doprowadził najpierw do zbudowania składów, a w
listopadzie 2015 roku do zakończenia badań. W lutym 2016 roku dwa
pierwsze DMU Link służyły w Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i
personelu serwisowego (warsztatowego), a 19 maja zostały wstępnie
odebrane przez NEB. Jednocześnie trwała procedura homologacji w EBA, która właśnie została uwieńczona powodzeniem. To,
jak nadmieniłem powyżej, już kolejny rynek zdobyty przez polską firmę,
będącą niekwestionowanym liderem europejskim przemysłu taboru szynowego.
DMU Link mają 142 miejsca siedzące, 2 miejsca dla wózków inwalidzkich
oraz 12 stanowisk do przewożenia rowerów. Pociąg napędzany ekologicznymi
silnikami MTU osiąga prędkość 140 km/h. Pojazdy Link są zaopatrzone w
monitoring, klimatyzację, WC dostosowane do potrzeb osób
niepełnosprawnych. To po prostu nowoczesny, funkcjonalny pociąg. Na koniec zacytuję Prezesa zarządu PESY, jej niekwestionowanego lidera i twórcę sukcesów, Tomasza Zaboklickiego: -
To dla nas ważny dzień w historii firmy. Nie tylko dlatego, że
homologacja ostatecznie otwiera pojazdom PESA drogę na kolejny rynek
zagraniczny – tym razem jeden z największych, bardzo wymagający rynek
niemiecki. Jesteśmy oczywiście dumni, że to nasza firma jest jedną z
pierwszych na świecie, która produkując poza Niemcami uzyskała
dopuszczenie na tamtejsze tory, ale równie ważne jest potwierdzenie
słuszności naszej koncepcji rozwoju. To świadomie obrana droga
samodzielnego dochodzenia do celu; bez wchodzenia w konsorcja, bez
korzystania z gotowego, cudzego know – how. To droga dłuższa, zapewne
trudniejsza, często kosztowna, ale dająca producentowi z polskim
kapitałem i z polską myślą techniczną bezcenne doświadczenia, a przede
wszystkim trwałe kompetencje pozwalające konkurować ze światową czołówką
nie doraźnie, „przy okazji”, lecz konsekwentnie i w długim horyzoncie.
Dlaczego
taki obszerny tekst na temat sukcesu bydgoskiej PESY? Dlatego, iż
jestem posłem z Bydgoszczy, członkiem Sejmowej Komisji Infrastruktury i
wraz z posłem Jerzym Polaczkiem wielokrotnie zabiegaliśmy o docenianie
PESY na rynkach krajowych i zagranicznych. Tak więc sukces PESY jest
w pewnym sensie także naszym (moim) sukcesem (patrz: „Przeciw
wykluczeniu PESY” - „Wolna Droga” nr 10 z 20 maja 2016 r.) Piotr Król, poseł na sejm RP
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|