|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
W Europie o imigranckiej inwazji na transport | |
[ 0000-00-00 ] |
Jak zapowiadaliśmy w poprzednim numerze „Wolnej Drogi”, w dniu 14
kwietnia, podczas sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego, odbyła się
debata na temat skutków kryzysu emigracyjnego dla sektora transportowego
Unii Europejskiej. Inicjatorem debaty był polski europoseł z PiS,
Kosma Złotowski, który miał podczas tejże debaty ważne wystąpienie w
imieniu Grupy Europejskich Konserwatystów i Reformatorów. W naszej
relacji skupiamy się właśnie na tym wystąpieniu, bo wydaje się nam, że
to ważny głos Polski w sprawie imigrantów i problemów transportowych
Europy.
Kosma
Złotowski zaznaczył w swoim wystąpieniu, że skutki kryzysu
imigracyjnego odczuwają w największym stopniu przedsiębiorcy i
pracownicy sektora transportu, którzy oprócz strat finansowych, ryzykują
zdrowie i życie wobec braku zdecydowanych działań ze strony instytucji
europejskich. - W ostatnich miesiącach otrzymałem mnóstwo sygnałów
od właścicieli firm transportowych i kierowców samochodów ciężarowych z
województwa kujawsko-pomorskiego, którzy opisywali warunki pracy w
okolicach Calais. Ataki na samochody w trakcie jazdy, kradzieże, próby
wtargnięcia do naczep w celu nielegalnego przekraczania granicy
Zjednoczonego Królestwa - to codzienność kierowców samochodów
ciężarowych nie tylko z mojej rodzinnej Bydgoszczy, ale z całej Polski,
która od wielu lat jest kluczowym graczem na rynku przewozów drogowych w
Unii Europejskiej - podkreślił europoseł PiS. Złotowski zwrócił
uwagę, że największe straty ponoszą kierowcy samochodów ciężarowych i
właściciele firm przewozowych. - Oglądając obrazy z dróg dojazdowych do
portu w Calais i widząc kierowców samochodów ciężarowych obrzucanych
kamieniami, nie można ignorować faktu, że ataków tych dokonują
nielegalni imigranci - zaznaczył Kosma Złotowski. Europoseł PiS
podkreślił, że zagrożenia, jakie dla sprawnego funkcjonowania transportu
w UE niesie kryzys imigracyjny, mogą oprócz strat finansowych prowadzić
do poważnych wypadków komunikacyjnych. Mówił: - Czy konkretne
działania zostaną podjęte dopiero, kiedy oprócz informacji o stratach
finansowych, na pierwszych stronach gazet pojawią się pojawią się
zdjęcia ofiary wypadków komunikacyjnych spowodowanych brakiem należytej
kontroli nad przemieszczaniem się fal nielegalnych imigrantów po
Europie? Europoseł PiS ostrzegł, że brak kontroli nad zewnętrznymi
granicami Unii Europejskiej, to problem, który trzeba rozwiązać w
pierwszej kolejności. - Jeśli nasze zewnętrzne granice nie będą
szczelne, żadne doraźne rozwiązania nie pomogą, a strefa Schengen po
prostu przestanie istnieć. Koszty gospodarcze takiego scenariusza, nie
tylko dla mojego kraju, byłyby ogromne - zakończył swoje wystąpienie
europoseł PiS. Nie musimy oczywiście przypominać Czytelników „Wolnej
Drogi”, że problemy poruszone przez Złotowskiego żywo dotyczą także
kolei i miejsc pracy na kolei. Dalsza bierność Komisji Europejskiej i
Unii Europejskiej może się zakończyć katastrofą transportu
europejskiego. Szkoda, że w tej sprawie bierna jest komisarz Elżbieta
Bieńkowska, zajmująca się między innymi sprawami infrastruktury i
transportem. Obie te kluczowe dla Europy dziedziny życia społecznego i
gospodarczego są zagrożone.
A
przyznajmy, trudno sobie wyobrazić Europę ze źle lub wadliwie
funkcjonującym transportem, bowiem, co by się nie mówiło, Europa wolnego
handlu, wolnego przepływu ludzi, to Europa stojąca na transporcie. Krzysztof Derdowski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|