"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Sobota, 21 grudnia 2024 r.
Imieniny obchodzą: Jan, Honorata, Tomasz
 
Promocja i rozwój
[ 0000-00-00 ]
Z Waldemarem Bachmatiukiem, dyrektorem Oddziału Kujawsko-Pomorskiego Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy, rozmawia Aleksander Wiśniewski

Panie dyrektorze, co dobrego, a co złego dzieje się w „Przewozach Regionalnych”, na Kujawach i Pomorzu. Wszystko ładnie wygląda w telewizji. A jaka jest rzeczywistość?
Tak to właśnie wygląda, bo taka jest rzeczywistość, a rzeczywistość nie odbiega od moich założeń i planów. Postawiliśmy sobie zadanie, że musimy pasażerów jakoś przyciągnąć. Przede wszystkim wprowadziliśmy jedną taryfę na terenie całego województwa kujawsko – pomorskiego. Spełniliśmy w ten sposób oczekiwania marszałka województwa, Piotra Całbeckiego.
To jednak nie wszystko, bo trzeba pamiętać, że jedna taryfa powoduje spadek wpływów ze sprzedaży biletów i trzeba to jakoś zrekompensować. Musimy przekonać pasażerów, że warto korzystać z „Przewozów Regionalnych”. Czynimy to poprzez dużą akcję promocyjną. Mamy już ładne dworce, coraz szybsze pociągi... I teraz trzeba wprowadzić trzeci element – stworzenie odpowiednich warunków finansowych zachęcających do korzystania z pociągów. Takimi przedsięwzięciami są nasze promocje związane z rynkiem lokalnym. Np. „Kolej dla seniora” - promocja ładnie wpisała się w zapotrzebowanie osób, które ukończyły sześćdziesiąt lat. Seniorzy mogą praktycznie za małe pieniądze korzystać z przejazdów w obrębie całego województwa kujawsko – pomorskiego.

A jak to wygląda w liczbach?
W samym listopadzie ubiegłego roku sprzedaliśmy takich biletów 2.700, a w styczniu, kiedy rozwinęła się akcja promocyjna, już 5.500. To jest widoczna i odczuwalna poprawa. Również w drugiej akcji - „Kolej na Ciebie”, osiągamy sukcesy. Obniżyliśmy ceny biletów na wybranych trasach. Na tych, na których biletów miesięcznych sprzedaje się niewiele. Na przykład Inowrocław – Toruń. Tendencja wzrostowa będzie co najmniej do okresu wakacyjnego, co nam pozwoli utrzymać zaplanowany poziom przychodów. I tak, jak żeśmy zaplanowali – ilością pasażerów rekompensujemy sobie w ten sposób wprowadzenie jednej taryfy. To pozwoli zrealizować plan przychodów, na lata 2016, 2017, 2018 i dalsze.
Szykujemy się też na następne promocje. Będzie to promocja dla młodzieży. Chodzi o to, żeby młodzież mogła szybko i tanio przemieszczać się między atrakcyjnymi miejscowościami województwa. O szczegółach będziemy głośno mówić, kiedy przyjdzie pora wakacyjna.

Nie trudno zauważyć, że Oddział Kujawsko-Pomorski prowadzi wzmożoną kampanię reklamową.

Rzeczywiście oprócz strony internetowej i prasy, jesteśmy często obecni w radiu i telewizji. Dzięki temu Kujawsko – Pomorski Oddział Przewozów Regionalnych jest bardzo sympatycznie kojarzony z odpowiednim poziomem usług transportowych.
Natomiast dziedziną, którą musimy poprawić, to jest stan naszego taboru. Dziś dysponujemy pięcioma pojazdami EN 76 („ELF”) oraz czteroma zmodernizowanymi pojazdami typu ED 72, niebawem otrzymamy szósty pojazd EN 76 – są to jednostki zakupione i zmodernizowane przez Urząd Marszałkowski. Obecnie jesteśmy w trakcie modernizacji dziewięciu własnych jednostek EN 57 ze środków pochodzących z Funduszu Kolejowego. W planach Spółki jest również zakup nowych czterech jednostek EZT, które będą sfinansowane ze środków własnych.

Jak ta sytuacja firmy przekłada się na zatrudnienie?
Na dzień dzisiejszy mamy maksymalny poziom zatrudnienia i nie chcielibyśmy tego zatrudnienia gwałtownie zmieniać. Chociaż powiem szczerze, że w związku z prowadzeniem działalności komercyjnej na terenie hali utrzymania w Toruniu Kluczyki, w miarę wzrostu tej działalności będzie też wzrastać zatrudnienie. Na dzień dzisiejszy mamy umowy z czterema podmiotami. Negocjujemy jeszcze umowy z trzema dużymi firmami i być może praca na Kluczykach jeszcze wzrośnie, a tym samym szansa na wzrost zatrudnienia.
Nie chcemy spoczywać na laurach. Chcemy inwestować w nowoczesne maszyny i urządzenia, wprowadzać nowoczesne technologie. I chcemy przy okazji przebranżowić naszych pracowników. Pozyskiwać nowych pracowników, w takich zawodach, jak choćby mechatronik, elektronik, elektromechanik, ponieważ dzisiaj są one najbardziej potrzebne do wykonywania usług świadczonych w ramach działalności komercyjnej.

Proszę powiedzieć, czy zachowuje Pan samodzielność w swoich działaniach w firmie?
Muszę przyznać, że zarząd spółki nie ingeruje w nasze działania. Oczywiście zarząd jest informowany o prowadzonych rozmowach, o umowach, które podpisujemy, rozliczeniach, ale nie słyszałem o jakichkolwiek oznakach niepokoju ze strony zarządu spółki. Raczej zarząd spółki wyraził przekonanie, że ten sposób naszego działania i kierunek jest właściwy. Mamy pełne poparcie zarządu.

A co z konkurentem? Z Arrivą?
Konkurencja z Arrivą, jak każda konkurencja, jest dobrą rzeczą, bowiem wymusza na nas pewne działania modernizacyjne. Myśmy te działania podjęli już trzy lata temu, kiedy przegraliśmy znaczną część przetargu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski. Zaczęliśmy się w tym momencie przeobrażać pod każdym względem. Nie tylko w działalności komercyjnej, ale także w podejściu do pracy, w rozwoju działalności marketingowej oraz optymalizacji wielu innych dziedzin.

A jak wygląda współpraca z samorządem?
Bardzo dobrze. Nikt nam nie przeszkadza. Wszelkie konieczne uzgodnienia są rozstrzygane można powiedzieć natychmiast. I życzyłbym sobie, aby taka współpraca z samorządem, jaka jest obecnie była cały czas.

Dziękuję za rozmowę.
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.