|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Miliardy na linie, aby było szybciej | |
[ 0000-00-00 ] |
Polskie Linie Kolejowe realizują wiele projektów na całej sieci, na czym zyskują pasażerowie i transport towarowy. Dlatego
dla przybliżenia społeczeństwu wiedzy na temat projektów realizowanych
przez Spółką PKP PLK, organizowane są przez służby prasowe Spółki
briefingi prasowe, spotkania indywidualne przedstawicieli Spółki z
dziennikarzami, a także są przekazywane drogą mailową komunikaty -
informacje prasowe, w których znajduje się wiele aktualnych informacji o
zamierzeniach i realizowanych projektach przez Spółkę. Jedno z takich spotkań odbyło się w dniu 20 lutego we Wrocławiu, w gmachu dawnej DDOKP. W
spotkaniu uczestniczyła liczna grupa przedstawicieli wrocławskich
mediów, zaś Spółkę reprezentowali: Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu
PKP Polskie Linie Kolejowe SA, który przedstawił już osiągnięte efekty i
zakres inwestycji realizowanych przez Spółkę PKP PLK, Janusz Pasierb -
dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji, omówił najważniejsze
zadania realizowane na terenie woj. Dolnośląskiego, zaś Jarosław
Szczepaniak omówił projekt modernizacji linii E-59 Wrocław – Poznań, a
także omówił zakres prac już wykonanych na tej linii leżącej w granicach
Województwa Dolnośląskiego. Spotkanie prowadził Rzecznik Prasowy Spółki
Mirosław Siemieniec. W czasie spotkania przedstawiciele Spółki
odpowiadali również na pytania dziennikarzy. Z ich odpowiedzi
wynika, że Spółka na terenie Dolnego Śląska już wydała na modernizację
infrastruktury kolejowej ponad 2 miliardy złotych, w wyniku czego
powstało m.in. 40 nowych peronów, 28 mostów i wiaduktów. Efektem prac,
to: rekordowo krótki czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy, Częstochowy
i Krakowa, zaś do najważniejszych projektów realizowanych na Dolnym
Śląsku w ostatnich latach to modernizacja linii Wrocław – Poznań na
odcinku Wrocław granica woj. Dolnośląskiego - (koszt 1,3 mld) oraz
poprawa stanu linii Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra (łącznie ponad
400 mln). W ramach RPO zrealizowane zostały zadania na trasie
Kłodzko – Kudowa Zdrój (koszt - 61,7 mln) oraz Jelenia Góra - Szklarska
Poręba (koszt - 28,1 mln). W tym roku się kończy się modernizacja
peronów na stacjach Jelenia Góra Zachodnia i Piechowice w ramach
Jeleniogórskiej Kolei Aglomeracyjnej (koszt - 8,3 mln). Poprawa
standardu obsługi podróżnych, to m.in. modernizacja wszystkich stacji i
przystanków na linii poznańskiej od Żmigrodu do Wrocławia. Przebudowa
wybranych przystanków na trasie do Jeleniej Góry, w tym stacji Wałbrzych
Miasto. Budowa nowych przystanków m.in. Wrocław Grabiszyn i Wrocław
Różanka (robocza nazwa –Wrocław Osobowice Cmentarz). Najnowocześniejsze
systemy sterowania ruchem wdrażane są na Dolnym Śląsku. Na odcinku
Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna realizowany jest projekt wdrożenie
ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce oraz na odcinku Legnica - Wrocław -
Opole trwa montaż ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R (łączny koszt to ponad 220
mln zł).
Kolejne 2,5 miliarda zł, to kwota przewidywana przez PLK do
zainwestowania na Dolnym Śląsku tylko w zakresie projektów podstawowych w
perspektywie UE 2014 - 2020. Obejmuje to poprawę linii o długości ponad
400 km. - PLK wykorzystują doświadczenie minionej perspektywy UE, by sprawniej prowadzić projekty z
wykorzystaniem środków unijnych. Dolny Śląsk dzięki kolejnym projektom
zyska sieć kolejową bardziej zintegrowaną i dostosowaną do potrzeb
pasażerów i przewoźników towarowych - mówi Marcin Mochocki, pełnomocnik Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA ds. inwestycji. Na Dolnym Śląsku w nowej perspektywie realizowane będą: W
ramach nowego instrumentu finansowego „Łącząc Europę” - CEF (Connecting
Europe Facility), na Dolnym Śląsku w nowej perspektywie będzie
realizowana modernizacja linii: - Opole Groszowice - Jelcz - Wrocław
Brochów oraz Węgliniec - Zgorzelec, zaś w ramach POIiŚ: - Linia:
Kluczbork - Oleśnica - Wrocław Mikołajów, Wrocław - Głogów - Zielona
Góra; Legnica - Rudna Gwizdanów, a w ramach RPO: linia Jelenia Góra -
Zgorzelec i linia Jelcz Miłoszyce - Wrocław Osobowice. Na terenie
kraju PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują obecnie ponad 130
projektów inwestycyjnych. W 2013 roku wydatki PLK na inwestycje wyniosły
5 mld zł., a w 2014 r. ponad 7 mld zł na inwestycje i 2 mld zł na
utrzymanie i remonty. Efektem prac jest ponad 1.300 kilometrów
zmodernizowanych torów, około 200 nowych peronów, szybszy i bezpieczny
przejazd umożliwia ponad blisko 1.400 zmodernizowanych mostów, wiaduktów
i przejazdów kolejowo-drogowych oraz 1.500 nowych rozjazdów. Dzięki
nim skrócił się czas przejazdu i poprawił standard obsługi pasażerów
także na terenie Dolnego Śląska. Obecnie przejazd do Warszawy trwa
rekordowo krótko 3 h 42 min. Krócej PKP Polskie Linie Kolejowe SA
realizują obecnie ponad 130 projektów inwestycyjnych. Lista kluczowych projektów PLK realizowanych na terenie województwa dolnośląskiego, to:
- Modernizacja
linii kolejowej E-59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap II, odcinek
Wrocław - granica województwa dolnośląskiego POIiŚ;
- Modernizacja
linii kolejowej E-30, etap II, odcinek Bielawa Dolna - Horka: budowa
mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja POIiŚ;
- Modernizacja linii kolejowej E-30, etap II, wdrożenie POIiŚ;
- Modernizacja
linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i
ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna
POIiŚ;
- Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym;
- Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój;
- Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna;
- Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra.
Podczas spotkania padła również informacja, że na obszarze województwa
dolnośląskiego znajduje się w eksploatacji 1.763 km linii kolejowych, co
stanowi około 10% linii będących w zarządzie PKP PLK SA. Po
godzinnym spotkaniu w gmachu przy ulicy Joannitów, dziennikarze i część
przedstawicieli Spółki przejechali drezyną osobową z Wrocławia Głównego
do nowego przystanku osobowego Wrocław Różanka. Podczas jazdy
przedstawiciele mediów mogli obejrzeć na gruncie zaawansowanie robót
modernizacyjnych, a także wysłuchać informacji Jarosława Szczepaniaka o
jeszcze realizowanych i zakończonych już robotach na Węźle Wrocławskim, a
po przyjeździe na nowy przystanek na pytania odpowiadali również między
innymi: Marcin Mochocki i Mirosław Siemieniec. Zygmunt Sobolewski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|