|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 2 stycznia 2025 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Grzegorz, Makary, Izydor
|
|
|
|
|
|
Transport kolejowy trezba rozwijać | |
[ 0000-00-00 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” Piotr Król, poseł PiS, członek Sejmowej Komisji Infrastruktury
Jak Pan poseł ocenia obecne zarządzanie transportem kolejowym w Polsce? Zarządzanie
koleją przez obecny rząd Platformy Obywatelskiej oceniam bardzo
krytycznie. Zarówno w spółkach PKP, jak i innych spółkach Skarbu Państwa
obserwujemy podobne zjawisko. Pozbywanie się fachowej kadry o
merytorycznym przygotowaniu - często w ramach tzw. „dobrowolnych odejść”
- i zastępowaniem jej przez „menagerów”, którzy często nie rozróżniają
pociągu towarowego od pasażerskiego, ale są „menagerami od wszystkiego”,
czyli od niczego. Tak jest w spółkach PKP, Poczcie Polskiej,
Przedsiębiorstwie Państwowym Porty Lotnicze i innych spółkach
odpowiadających za transport i komunikację. Obecnie rządzący albo nie
wiedzą, albo nie chcą wiedzieć, że transport kolejowy, czy szerzej
szynowy, nie pokonuje skrzyżowań, nie podlega znakom drogowym „stop”,
czy znakom pierwszeństwa, a więc nie zatrzymuje się, aby po chwili
ruszyć. Wreszcie, co jest niezwykle ważne, nie stoi w korkach i innych
okolicznościowych zatorach drogowych. Na koniec - toczenie kół
szynowych, jak wiadomo to znacznie mniejsze tarcie o podłoże, a zatem
mniejsze zużycie paliwa.
A jak w regionie bydgoskim? W
kujawsko-pomorskim proponowane przez Marszałka Całbeckiego z PO zapisy
Planu Transportowego dla województwa, postulujące zmniejszenie roli
kolei w regionie na rzecz zwiększenia roli autobusów, stoją w
sprzeczności nie tylko z polityką transportową UE, ale również z
zapisami Master Planu dla Transportu Kolejowego do 2030 r., ale także z innymi dokumentami regionalnymi. Na przykład ze Strategią rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do roku 2020, w której również postuluje się wzrost roli kolei. Aktywnie
protestuję przeciwko planom ograniczeń linii kolejowych, a szczególnie
likwidacji relacji: Bydgoszcz - Unisław Pomorski - Chełmża; Laskowice
Pomorskie - granica województwa (Szlachta). Pomysły, aby pozbawić
komunikacji kolejowej 30-tysięcznej Brodnicy oraz postulat wyłączenia z
ruchu 2 z 4 linii kolejowych zapewniających dojazd do 100-tysięcznego
Grudziądza, jest absolutnie nie do przyjęcia. Podobnie zdecydowanie
negatywnie opiniuję postulowane w wojewódzkim Planie Transportowym
zawieszenie ruchu na niektórych liniach kolejowych (zwłaszcza w Borach
Tucholskich - linie 201 i 215), co pozbawi mieszkańców kilkunastu
miejscowości jakiejkolwiek komunikacji. Jako ciekawostkę - z
dedykacją dla „fachowców i menagerów” z PO - mogę przytoczyć sposób
traktowania transportu kolejowego przez naszych południowych sąsiadów. W
Republice Czeskiej w miejsce tradycyjnych pociągów, na liniach
lokalnych, kursują tzw. motowagony. Kursują nawet na linii o długości 4
km i to... 12 razy dziennie! Jednym słowem, jak się chce, to można.
Kolej w Polsce może mieć i ma przyszłość! Wystarczy wiedza i choć trochę
dobrych chęci. Zmniejszanie roli kolei jest wielkim błędem. Transport
kolejowy trzeba rozwijać, a nie zwijać! Na koniec - korzystając z faktu, iż wypowiadam się dla pisma związkowego, serdecznie pozdrawiam Przyjaciół z NSZZ „Solidarność”. Notował Aleksander Wiśniewski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|