|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Wrocław coraz bliżej Poznania | |
[ 0000-00-00 ] |
Staraniem Spółki PKP PLK SA, 26 czerwca odbył się briefing prasowy,
podczas którego przedstawiciele Spółki poinformowali dziennikarzy o
postępie prac modernizacyjnych na odcinku linii E 59 leżącym w granicach
Dolnego Śląska. Z informacji tych wynika, że zostało już
zmodernizowanych 119 km torów, 15 przebudowanych peronów oraz 14
przejazdów kolejowo-drogowych, a do tego wyremontowane mosty i wiadukty –
tak PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmieniają linię kolejową E 59 na
trasie z Wrocławia do Poznania. Efektem prac będzie krótszy czas
przejazdu pociągów, wygodniejsza obsługa podróżnych oraz podniesienie
poziomu bezpieczeństwa. Trwają intensywne prace związane z drugim
etapem modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku między Wrocławiem a
granicą województwa dolnośląskiego. W ramach inwestycji tylko w maju
tego roku zarządca narodowej sieci infrastruktury kolejowej oddał do
eksploatacji m.in. peron nr 1 na przystanku Świniary oraz peron nr 2
wraz z oświetleniem na przystanku Szewce. Na szlaku Wrocław Osobowice –
Pęgów ulepszono blisko 9 km toru nr 1 wraz z siecią trakcyjną. Po
modernizacji przejazdów i montażu nowych urządzeń komputerowego
sterowania ruchem, zwiększyło się bezpieczeństwo, a pociągi mogą jeździć
z wyższą prędkością. Również w maju PKP Polskie Linie Kolejowe
SA przekazały do użytku trzy przepusty oraz dwa mosty, w tym nad Widawą.
Tym samym wykonawca zakończył prace na liczącym 58 km odcinku. Objęły
one modernizację łącznie 119 km torów, na których położono nowe szyny,
a drewniane podkłady zastąpiono betonowymi. Do tego zamontowano 60
rozjazdów, dzięki którym zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, co
poprawi komfort jazdy i skróci czas podróży. Prace na linii
objęły także instalacje nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem
kolejowym na 14 przejazdach kolejowo-drogowych oraz modernizację
urządzeń służących do diagnostyki pojazdów kolejowych. Dodatkowo
wymienione zostały elementy sygnalizacji przejazdowej oraz urządzenia
rogatkowe, co ułatwi bezpieczny przejazd aut i pociągów na szlaku. Zmienia
się także wygląd peronów. Są bardziej funkcjonalne, podwyższane tak, by
można było wygodniej wsiadać do pociągów. Montowane są także nowe:
oświetlenie, ławki, wiaty, tablice informacyjne i systemy nagłośnienia.
Wyeksploatowane kładki nad torami zastępowane są przejściami
podziemnymi, a osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły
korzystać z wind oraz specjalnych pochylni. Ostatnie prace
modernizacyjne w ramach inwestycji wykonawca prowadzi m.in. we Wrocławiu
Popowicach, Obornikach Śląskich, Skokowej oraz Żmigrodzie. Są to
głównie roboty wykończeniowe, takie jak budowa dróg dojazdowych, montaż
ekranów akustycznych czy zabudowa elementów małej architektury.
Wszystkie zakończą się do końca bieżącego roku. Na ukończeniu jest
również przebudowa mostu kolejowego na Odrze łączącego stację Wrocław
Osobowice ze stacją Wrocław Popowice. Równocześnie odbywają się prace
związane z przebudową wiaduktów nad Groblą Kozanowską, ul. Starogroblową
i Starograniczną (Wrocław Popowice) oraz nad ul. Osobowicką.
W 2015 roku PLK planuje dokończenie pozostałych robót na szlaku od
stacji Wrocław Grabiszyn do stacji Wrocław Popowice. Oddane do użytku
zostaną m.in. wiadukty nad ul. Strzegomską i Robotniczą oraz nad ul.
Grabiszyńską. Powstanie również nowy przystanek osobowy Wrocław
Osobowice Cmentarz, który będzie pełnić ważną rolę w rozładowaniu ruchu
pasażerskiego i odciążeniu dróg kołowych, szczególnie w okresie
Wszystkich Świętych. W efekcie modernizacji linii E 59 na odcinku
Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z
prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z
Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o ok. 26 min.
Obsługę podróżnych zapewnią wygodne perony z pełnym systemem
informacji i dostępne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”
to 1.311.855.632,95 złotych, z czego 792.676.491,60 złotych pochodzi ze
środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko.
Inwestycja w liczbach 148 – rozjazdów zostanie zamontowanych w ramach inwestycji; 143 – km nowych torów i sieci trakcyjnej powstanie w ramach inwestycji; 70 – obiektów inżynieryjnych zostanie naprawionych (9 mostów, 12 wiaduktów, 41 przepustów i ekoduktów); 23 – przejazdy kolejowe zostaną odnowione; 20 – minut krócej pojadą pociągi między Wrocławiem a granicą woj. dolnośląskiego po zakończeniu inwestycji; 8
– przystanków zostanie zmodernizowanych: Wrocław Mikołajów, Wrocław
Osobowice Cmentarz, Świniary, Szewce, Pęgów, Osola, Garbce, Korzeńsko, 5 – stacji zostanie zmodernizowanych: Wrocław Popowice, Wrocław Osobowice, Oborniki Śląskie, Skokowa, Żmigród. Zygmunt Sobolewski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|