"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Sobota, 21 grudnia 2024 r.
Imieniny obchodzą: Jan, Honorata, Tomasz
 
Wrocław coraz bliżej Poznania
[ 0000-00-00 ]
   Staraniem Spółki PKP PLK SA, 26 czerwca odbył się briefing prasowy, podczas którego przedstawiciele Spółki poinformowali dziennikarzy o postępie prac modernizacyjnych na odcinku linii E 59 leżącym w granicach Dolnego Śląska.
Z informacji tych wynika, że zostało już zmodernizowanych 119 km torów, 15 przebudowanych peronów oraz 14 przejazdów kolejowo-drogowych, a do tego wyremontowane mosty i wiadukty – tak PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmieniają linię kolejową E 59 na trasie z Wrocławia do Poznania. Efektem prac będzie krótszy czas przejazdu pociągów, wygodniejsza obsługa podróżnych oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa.
   Trwają intensywne prace związane z drugim etapem modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku między Wrocławiem a granicą województwa dolnośląskiego. W ramach inwestycji tylko w maju tego roku zarządca narodowej sieci infrastruktury kolejowej oddał do eksploatacji m.in. peron nr 1 na przystanku Świniary oraz peron nr 2 wraz z oświetleniem na przystanku Szewce. Na szlaku Wrocław Osobowice – Pęgów ulepszono blisko 9 km toru nr 1 wraz z siecią trakcyjną. Po modernizacji przejazdów i montażu nowych urządzeń komputerowego sterowania ruchem, zwiększyło się bezpieczeństwo, a pociągi mogą jeździć z wyższą prędkością.
   Również w maju PKP Polskie Linie Kolejowe SA przekazały do użytku trzy przepusty oraz dwa mosty, w tym nad Widawą. Tym samym wykonawca zakończył prace na liczącym 58 km odcinku. Objęły one modernizację łącznie 119 km torów, na których położono nowe szyny, a drewniane podkłady zastąpiono betonowymi.
Do tego zamontowano 60 rozjazdów, dzięki którym zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, co poprawi komfort jazdy i skróci czas podróży.
   Prace na linii objęły także instalacje nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na 14 przejazdach kolejowo-drogowych oraz modernizację urządzeń służących do diagnostyki pojazdów kolejowych. Dodatkowo wymienione zostały elementy sygnalizacji przejazdowej oraz urządzenia rogatkowe, co ułatwi bezpieczny przejazd aut i pociągów na szlaku.
Zmienia się także wygląd peronów. Są bardziej funkcjonalne, podwyższane tak, by można było wygodniej wsiadać do pociągów. Montowane są także nowe: oświetlenie, ławki, wiaty, tablice informacyjne i systemy nagłośnienia. Wyeksploatowane kładki nad torami zastępowane są przejściami podziemnymi, a osoby z ograniczoną możliwością poruszania się będą mogły korzystać z wind oraz specjalnych pochylni.
   Ostatnie prace modernizacyjne w ramach inwestycji wykonawca prowadzi m.in. we Wrocławiu Popowicach, Obornikach Śląskich, Skokowej oraz Żmigrodzie. Są to głównie roboty wykończeniowe, takie jak budowa dróg dojazdowych, montaż ekranów akustycznych czy zabudowa elementów małej architektury. Wszystkie zakończą się do końca bieżącego roku.
Na ukończeniu jest również przebudowa mostu kolejowego na Odrze łączącego stację Wrocław Osobowice ze stacją Wrocław Popowice. Równocześnie odbywają się prace związane z przebudową wiaduktów nad Groblą Kozanowską, ul. Starogroblową i Starograniczną (Wrocław Popowice) oraz nad ul. Osobowicką.
   W 2015 roku PLK planuje dokończenie pozostałych robót na szlaku od stacji Wrocław Grabiszyn do stacji Wrocław Popowice. Oddane do użytku zostaną m.in. wiadukty nad ul. Strzegomską i Robotniczą oraz nad ul. Grabiszyńską.
Powstanie również nowy przystanek osobowy Wrocław Osobowice Cmentarz, który będzie pełnić ważną rolę w rozładowaniu ruchu pasażerskiego i odciążeniu dróg kołowych, szczególnie w okresie Wszystkich Świętych.
   W efekcie modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o ok. 26 min.
Obsługę podróżnych zapewnią wygodne perony z pełnym systemem informacji i dostępne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego” to 1.311.855.632,95 złotych, z czego 792.676.491,60 złotych pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja w liczbach
148 – rozjazdów zostanie zamontowanych w ramach inwestycji;
143 – km nowych torów i sieci trakcyjnej powstanie w ramach inwestycji;
70 – obiektów inżynieryjnych zostanie naprawionych (9 mostów, 12 wiaduktów, 41 przepustów i ekoduktów);
23 – przejazdy kolejowe zostaną odnowione;
20 – minut krócej pojadą pociągi między Wrocławiem a granicą woj. dolnośląskiego po zakończeniu inwestycji;
8 – przystanków zostanie zmodernizowanych: Wrocław Mikołajów, Wrocław Osobowice Cmentarz, Świniary, Szewce, Pęgów, Osola, Garbce, Korzeńsko,
5 – stacji zostanie zmodernizowanych: Wrocław Popowice, Wrocław Osobowice, Oborniki Śląskie, Skokowa, Żmigród.
Zygmunt Sobolewski
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.