|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
„Solidarność” protestuje |
|
W dniu 23 czerwca 2014 roku przed budynkiem Ministerstwa Infrastruktury
i Rozwoju spotkali się związkowcy NSZZ „Solidarność” oraz ZZK ze spółek
kolejowych, aby zaprotestować przeciwko polityce rządu wobec spółek
kolejowych. O godz. 11.00 rozpoczęła się pikieta, która
zgromadziła ogromną rzeszę kolejarzy. Przybyłych na pikietę przywitał
tradycyjnie już Stanisław Kokot. Kolejarze przywieźli szturmówki
związkowe i transparenty, nie brakło gwizdków, trąbek i syren. Na trybunie stanęli przewodniczący SKK, szefowie Sekcji Zawodowych NSZZ „Solidarność” oraz ZZK.
Pierwszy zabrał głos przewodniczący Sekretariatu Transportowców NSZZ
„Solidarność” Bogdan Kubiak. Podkreślił, że związek musi podjąć bardziej
zdecydowane działania, przy wykorzystaniu wszystkich transportowców
tak, aby w przypadku strajku stanął cały transport zarówno ten szynowy,
jak i drogowy oraz lotniczy i wodny. Tylko takie działania wspólne są w
stanie wymusić na rządzie ustępstwa. Z kolei Andrzej Kropiwnicki -
przewodniczący NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze, gorąco przywitał
wszystkich przybyłych do Warszawy. Przewodniczący SKK NSZZ
„Solidarność”, Henryk Grymel, wykrzyczał, że już dość rządzenia koleją
przez osoby, które kolej znają z klocków lego i kolejek Piko. Koleją
muszą się zajmować kolejarze tak, jak to jest w całym świecie, a nie
amatorzy. Wystąpienie to wywołało owacje oraz falę gwizdów pod adresem rządzących obecnie koleją.
Następnie zabrał głos przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ
„Solidarność” PKP CARGO SA - Marek Podskalny, który przedstawił zebranym
problemy w spółce. Podkreślił, że spadają przewozy, a dla zarządu
najważniejsze jest łączenie zakładów i pionizacja. Przedstawił żądania
kolejarzy z tej spółki wszystkim pikietującym. Stwierdził, że plany
zmian w spółce, jakie są obecnie proponowane w regulaminach, w bardzo
krótkim czasie doprowadzą do likwidacji zakładów. Wystąpienie przerywały syreny, gwizdy i trąbki oraz skandowanie haseł przeciw zarządom spółek.
Po zabraniu głosu przez przewodniczącego Federacji ZZK PKP - Stanisława
Stolorza, delegacja związkowców udała się do budynku ministerstwa, aby
złożyć petycję. W tym czasie Stanisław Kokot poprosił o zabranie
głosu przewodniczącego Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ
„Solidarność” Wiesława Pełkę. Wiesław Pełka zwrócił uwagę
pikietującym, że te zmiany, które chce wprowadzić obecny zarząd prowadzą
w linii prostej do zwolnień, a co za tym idzie, do pogorszenia
bezpieczeństwa na liniach kolejowych. Najgorsze jest to, że chce się
likwidować sekcje, zakłady oraz wyprowadzić do spółek zewnętrznych
prowadzenie finansów i obsługi pracowniczej. Również to wystąpienie było przerywane okrzykami oraz gwizdami pod adresem minister i zarządów spółek kolejowych.
Adam Szczerbatko z PKP Energetyka przedstawił plany odnośnie
prywatyzacji tej spółki, z których wynika, iż nie miałaby ona się
zajmować obsługą linii kolejowych. Protestujący żądali, aby koleją
zaczęli się zajmować kolejarze, a nie osoby nieznające problemów kolei. Stanisław Kokot odczytał petycję, którą zaniosła do ministerstwa delegacja kolejarzy -Protestujemy
przeciwko polityce rządu i zarządów spółek kolejowych zmierzających do
likwidacji zakładów pracy i centralizacji zarządzania w spółkach
kolejowych. Działania takie prowadzą do utraty setek miejsc pracy w
terenie, a jednocześnie są tworzone nowe, wysoko opłacane stanowiska w
departamentach i biurach central spółek w Warszawie, w których zatrudnia
się „pseudo-specjalistów” z zewnątrz. Wielokrotnie wskazywaliśmy, że
specyfika kolei wymaga zarządzania obszarowego w terenie. Przypominamy,
że głównym zadaniem kolei jest bezpieczny przewóz osób i ładunków, a nie
manipulacja instrumentami finansowymi. Petycja zawierała 11 postulatów, którą przyjął, jak się okazało, rzecznik prasowy w Ministerstwie. Ten fakt wywołał wśród demonstrujących wielką złość, którą wyrazili okrzykami oraz gwizdami oraz trąbieniem i głosem syren. Protest zakończył się odśpiewaniem hymnu. Adam Dyląg
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|