|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 26 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Dionizy, Szczepan
|
|
|
|
|
|
Wybory ‘2014 - Sekcja Zawodowa PKP CARGO | |
[ 0000-00-00 ] |
W dniach 29-30 kwietnia 2014 roku w Spale odbył się XI Walny Zjazd
Delegatów NSZZ „Solidarność” Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA. Obrady
otworzył przewodniczący Sekcji Zawodowej Marek Podskalny, który poprosił
wszystkich delegatów o powstanie, a następnie nastąpiło wprowadzenie
sztandaru Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA. Po wprowadzeniu sztandaru minutą ciszy uczczono pamięć zmarłych członków związku, w tym Jacka Luzeńczyka i Jerzego Nowaka. Po
powitaniu zebranych powołano prezydium, w składzie Zbigniew Gadzicki -
przewodniczący, Mirosław Oleszczuk - zastępca oraz Jacek Prętki. Po
wyborze komisji statutowych - skrutacyjnej, Uchwał i Wniosków, asesorów
do głosowań jawnych oraz protokolantów, przystąpiono do zatwierdzenia
Regulaminu Wewnętrznego. Po stwierdzeniu przez komisję skrutacyjną
prawomocności obrad - na 90 delegatów obecnych było na WZD 84 -
sprawozdanie z działalności Rady Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP
CARGO SA przedstawił jej przewodniczący - Marek Podskalny. W
swoim wystąpieniu podkreślił, że najważniejszym wydarzeniem w ciągu tej
kadencji była prywatyzacja spółki i to tylko dzięki zaangażowaniu
członków Rady udało się zablokować prywatyzację przez inwestora
strategicznego, choć już była krótka lista inwestorów, i doprowadzić do
prywatyzacji poprzez Giełdę Papierów Wartościowych (GPW). Oczywiście
zabezpieczenie w postaci Paktu Gwarancji Pracowniczych to też sukces,
chociaż być może w oczach wielu członków związku może to wyglądać
inaczej. Niemniej jednak negocjacje były trudne, a wprowadzenie w
trakcie ich trwania obowiązku stosowania się do harmonogramu po prostu
nie zdało egzaminu i choć na początku lipca było nieźle, choć stosowali
się do tego tylko maszyniści, jednak już po kilku dniach coraz większa
ich liczba zaczęła przychodzić do pracy poza harmonogramem i argumenty w
negocjacji były marne. A
jak podkreślił przewodniczący Marek Podskalny, aby osiągnąć sukces musi
być wsparcie na dole, wśród załóg. Niestety tego wsparcia zabrakło. Kolejna
kwestia, to zgoda na godziny nadliczbowe. Zapadła decyzja, aby nie
wyrażać zgody w poszczególnych zakładach na zwiększoną liczbę godzin
nadliczbowych, jednak i w tej kwestii jest różnie. Zwyciężyła chęć
lepszego zarobku, co nie jest niczym złym, jednak w dłuższej
perspektywie przyniesie zmniejszenie dodatkowych dni wolnych oraz
zmniejszenie zatrudnienia. Odnosząc się do kwestii podwyżek
wynagrodzeń, zwrócił uwagę, że na przestrzeni czterech lat praktycznie,
co roku była jakaś podwyżka. I choć także i w tej sprawie niemal wszyscy
pracownicy twierdzą, że były to niskie kwoty, z czym się przewodniczący
zgodził, to jednak - jak we wszystkim - był to kompromis. Nawet podczas
negocjacji ostatniej podwyżki były głosy „bierzcie ile dają i
negocjujcie dalej”. Z
żalem stwierdził, że w ciągu trwania ostatniej kadencji liczba
pracowników spółki PKP CARGO SA zmniejszyła się z 32 tys. do 26.800, a
liczba członków spadała 9.500 do 8.504 członków. Na koniec
podziękował wszystkim członkom Rady za zaangażowanie w prace w Radzie, a
pracownikowi biura Jackowi Szottowi za bieżącą aktualizację strony
internetowej. Następnie sprawozdanie złożył przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Żołnierz.
Tuż przed dyskusją o głos poprosił Zenon Kozendra, który podziękował
wszystkim za zaangażowanie w zbieraniu podpisów pod jego kandydaturą do
zarządu Spółki. Jak się wyraził - zbierali na niego podpisy członkowie
kilku związków, w tym „Solidarność” i Związek Zawodowy Maszynistów -
jednak Rada Nadzorcza wybrała innego kandydata. Po dyskusji
przystąpiono do wyboru przewodniczącego Sekcji Zawodowej NSZZ
„Solidarność” PKP CARGO SA, którym ponownie został Marek Podskalny.
Następnie wybrano 25-osobową Radę Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność”
PKP CARGO S.A., w składzie: Bronisław Beńko, Wiesław Chałpniczak,
Mieczysław Cykman, Hanna Dobrolińska, Janusz Domżalski, Zbigniew
Gadzicki, Wiesław Gołda, Marek Gorgosz, Michał Grzewka, Jan Kotala,
Zenon Kozendra, Ryszard Lach, Zygmunt
Łach, Jan Majder, Andrzej Netkowski, Renata Obszańska, Mirosław
Oleszczuk, Jacek Prętki, Jerzy Silipicki, Mirosław Sochoń, Jerzy
Sośnierz, Michał Staniszewski, Jacek Szott, Urszula Ślusarska i Józef
Wilk. Dokonano także wyboru Komisji Rewizyjnej w sześcioosobowym
składzie: Mirosław Bąk, Krzysztof Bednarz, Mirosław Kiepura, Cezary
Kozar, Paweł Szóstak i Kazimierz Żołnierz. W trakcie liczenia
głosów, głos zabrali zaproszeni goście: przewodniczący Sekretariatu
Transportowców - Bogdan Kubiak oraz przewodniczący SKK NSZZ
„Solidarność” - Henryk Grymel. Po wyborach Komisja Uchwał i Wniosków
przedstawiła Uchwały i Stanowiska, które wpłynęły do Komisji. Po ich
przedstawieniu i dyskusji większość została przez WZD przyjęta. Obrady zakończono po wyprowadzeniu sztandaru WZD Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA. Adam Dyląg
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|