"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Czwartek, 28 marca 2024 r.
Imieniny obchodzą: Aniela, Sykstus, Joanna
 
Wybory ‘2014 - Sekcja Zawodowa PKP CARGO
[ 0000-00-00 ]
   W dniach 29-30 kwietnia 2014 roku w Spale odbył się XI Walny Zjazd Delegatów NSZZ „Solidarność” Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA.
Obrady otworzył przewodniczący Sekcji Zawodowej Marek Podskalny, który poprosił wszystkich delegatów o powstanie, a następnie nastąpiło wprowadzenie sztandaru Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA.
Po wprowadzeniu sztandaru minutą ciszy uczczono pamięć zmarłych członków związku, w tym Jacka Luzeńczyka i Jerzego Nowaka.
Po powitaniu zebranych powołano prezydium, w składzie Zbigniew Gadzicki - przewodniczący, Mirosław Oleszczuk - zastępca oraz Jacek Prętki.
Po wyborze komisji statutowych - skrutacyjnej, Uchwał i Wniosków, asesorów do głosowań jawnych oraz protokolantów, przystąpiono do zatwierdzenia Regulaminu Wewnętrznego.
Po stwierdzeniu przez komisję skrutacyjną prawomocności obrad  - na 90 delegatów obecnych było na WZD 84 - sprawozdanie z działalności Rady Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA przedstawił jej przewodniczący - Marek Podskalny.
   W swoim wystąpieniu podkreślił, że najważniejszym wydarzeniem w ciągu tej kadencji była prywatyzacja spółki i to tylko dzięki zaangażowaniu członków Rady udało się zablokować prywatyzację przez inwestora strategicznego, choć już była krótka lista inwestorów, i doprowadzić do prywatyzacji poprzez Giełdę Papierów Wartościowych (GPW).
Oczywiście zabezpieczenie w postaci Paktu Gwarancji Pracowniczych to też sukces, chociaż być może w oczach wielu członków związku może to wyglądać inaczej. Niemniej jednak negocjacje były trudne, a wprowadzenie w trakcie ich trwania obowiązku stosowania się do harmonogramu po prostu nie zdało egzaminu i choć na początku lipca było nieźle, choć stosowali się do tego tylko maszyniści, jednak już po kilku dniach coraz większa ich liczba zaczęła przychodzić do pracy poza harmonogramem i argumenty w negocjacji były marne.
A jak podkreślił przewodniczący Marek Podskalny, aby osiągnąć sukces musi być wsparcie na dole, wśród załóg. Niestety tego wsparcia zabrakło.
Kolejna kwestia, to zgoda na godziny nadliczbowe. Zapadła decyzja, aby nie wyrażać zgody w poszczególnych zakładach na zwiększoną liczbę godzin nadliczbowych, jednak i w tej kwestii jest różnie. Zwyciężyła chęć lepszego zarobku, co nie jest niczym złym, jednak w dłuższej perspektywie przyniesie zmniejszenie dodatkowych dni wolnych oraz zmniejszenie zatrudnienia.
Odnosząc się do kwestii podwyżek wynagrodzeń, zwrócił uwagę, że na przestrzeni czterech lat praktycznie, co roku była jakaś podwyżka. I choć także i w tej sprawie niemal wszyscy pracownicy twierdzą, że były to niskie kwoty, z czym się przewodniczący zgodził, to jednak - jak we wszystkim - był to kompromis. Nawet podczas negocjacji ostatniej podwyżki były głosy „bierzcie ile dają i negocjujcie dalej”.
Z żalem stwierdził, że w ciągu trwania ostatniej kadencji liczba pracowników spółki PKP CARGO SA zmniejszyła się z 32 tys. do 26.800, a liczba członków spadała 9.500 do 8.504 członków.
Na koniec podziękował wszystkim członkom Rady za zaangażowanie w prace w Radzie, a pracownikowi biura Jackowi Szottowi za bieżącą aktualizację strony internetowej.
Następnie sprawozdanie złożył przewodniczący Komisji Rewizyjnej Kazimierz Żołnierz.
   Tuż przed dyskusją o głos poprosił Zenon Kozendra, który podziękował wszystkim za zaangażowanie w zbieraniu podpisów pod jego kandydaturą do zarządu Spółki. Jak się wyraził - zbierali na niego podpisy członkowie kilku związków, w tym „Solidarność” i Związek Zawodowy Maszynistów - jednak Rada Nadzorcza wybrała innego kandydata.
   Po dyskusji przystąpiono do wyboru przewodniczącego Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA, którym ponownie został Marek Podskalny.
   Następnie wybrano 25-osobową Radę Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO S.A., w składzie: Bronisław Beńko, Wiesław Chałpniczak, Mieczysław Cykman, Hanna Dobrolińska, Janusz Domżalski, Zbigniew Gadzicki, Wiesław Gołda, Marek Gorgosz, Michał Grzewka, Jan Kotala, Zenon Kozendra, Ryszard Lach, Zygmunt Łach, Jan Majder, Andrzej Netkowski, Renata Obszańska, Mirosław Oleszczuk, Jacek Prętki, Jerzy Silipicki, Mirosław Sochoń, Jerzy Sośnierz, Michał Staniszewski, Jacek Szott, Urszula Ślusarska i Józef Wilk.
Dokonano także wyboru Komisji Rewizyjnej w sześcioosobowym składzie: Mirosław Bąk, Krzysztof Bednarz, Mirosław Kiepura, Cezary Kozar, Paweł Szóstak i Kazimierz Żołnierz.
   W trakcie liczenia głosów, głos zabrali zaproszeni goście: przewodniczący Sekretariatu Transportowców - Bogdan Kubiak oraz przewodniczący SKK NSZZ „Solidarność” - Henryk Grymel.
Po wyborach Komisja Uchwał i Wniosków przedstawiła Uchwały i Stanowiska, które wpłynęły do Komisji. Po ich przedstawieniu i dyskusji większość została przez WZD przyjęta.
   Obrady zakończono po wyprowadzeniu sztandaru WZD Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA.
Adam Dyląg
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.