|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Niedziela, 5 stycznia 2025 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Hanna, Edward, Szymon
|
|
|
|
|
|
Rada Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA | |
[ 0000-00-00 ] |
2 października br., w siedzibie Sekcji Krajowej Kolejarzy, odbyło się
posiedzenie Rady Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO SA. Zebranych przywitał przewodniczący Sekcji Marek Podskalny, który poprowadził zebranie. Najważniejszym punktem spotkania była kwestia łączenie zakładów, o którym poinformował związki zawodowe Zarząd PKP CARGO SA. Przewodniczący
Marek Podskalny zwrócił się do wszystkich członków Rady, aby dosłali
swoje opinie na ten temat. Równocześnie podziękował wszystkim
organizacjom, które wystosowały już takie pisma do biura Sekcji. Z
kolei Zenon Kozendra poprosił, aby opinie były przygotowywane
merytorycznie tak, aby można było przedstawić Zarządowi argumenty na
„nie”, a nie tylko samo stwierdzenie „nie”, bo „nie”.
Przewodniczący Podskalny poinformował, że w poniedziałek, 7
października, ma odbyć się spotkanie z Zarządem PKP CARGO SA właśnie w
tej kwestii z trzema największymi centralami związkowymi i od tego
spotkania dużo zależy, i dopiero po nim zostaną podjęte dalsze
działania. Wiceprzewodniczący Sekcji, Ryszard Lach, zapytał, co
dalej? Jakie kroki podejmie związek w przypadku jednak braku dobrej woli
ze strony zarządu i do łączenia dojdzie? Przewodniczący Podskalny
stwierdził, że zostanie zwołana nadzwyczajna Rada, która wówczas
zastanowi się, jakie zostaną podjęte dalsze kroki w celu wymuszenia na
Zarządzie PKP CARGO wstrzymania łączenia zakładów. W trakcie
dyskusji podkreślano, że łączenie praktycznie nic nie wnosi, gdyż
zakłady będą zróżnicowane i nie będzie łatwo ocenić ich pracy. Będą
zróżnicowane także terenem działania, jak i ilością zatrudnionych
pracowników, nawet do kilku tysięcy. Drugim tematem, jakim zajmowali się członkowie Rady, to sprawa nadchodzących wyborów w związku na kadencję 2014 - 2018. Podjęto
uchwałę w tej sprawie, z której wynika, że na WZD Sekcji Zawodowej NSZZ
„Solidarność” PKP CARGO SA na każde 100 członków będzie 1 delegat, i
tak do 100 – 1 delegat od 101 – 200 członków - 2 delegatów i tak dalej. O
ilości członków, którzy będą upoważnieni do brania udziału w wyborach,
zadecydują opłacane składki za 9 m-cy tego roku. Następnie
przewodniczący Marek Podskalny przybliżył zebranym kilka spraw, jakimi
zajmowała się ostatnio Rada Nadzorcza. Poinformował o utworzeniu nowej
spółki Cargo-tor, która ma się opierać na pracownikach zakładu w
Małaszewiczach, a ma zarządzać infrastrukturą, którą posiada spółka PKP
CARGO SA i ją remontować. Ponadto będzie pobierać opłaty za jej
użytkowanie zarówno od spółek grupy PKP CARGO SA, ale także będzie ją
udostępniać za odpłatnością innym przewoźnikom. Innym tematem, jakim
zajmowała się Rada Nadzorcza, to kwestia braku wagonów. Jak wynika z
wyjaśnień Zarządu, brak wagonów jest wynikiem zmniejszenia prędkości
handlowej, oraz zwiększeniem ilości zamknięć, których PKP PLK SA
prognozowała około 700, a jest ich ponad 2.000, co powoduje ogromne
perturbacje z taborem. W trakcie dyskusji członkowie Rady zwracali
uwagę, że niektóre decyzje centrali przyczyniają się również do braku
taboru, choćby konieczność oczekiwania z wagonami, aby był cały pociąg, a
wystarczyłoby przesłać mniejszą ilość wagonów do klienta, a ten, by je
już ładował. Zwrócono się także do przewodniczącego, aby wrócił do
sprawozdań z Rady Nadzorczej, gdyż pozwalają one członkom związku
poznawać tematy, jakimi żyje PKP CARGO SA. Została także podjęta
kwestia zużycia się kart identyfikacyjnych, które być może na początku,
po ich wprowadzeniu, były gubione, ale teraz po kilku latach widać, że
karty, zwłaszcza pracowników fizycznych, ulęgają zużyciu, a przy wydaniu
nowej, pracownik jest obciążany finansowo. Zdaniem dyskutantów nawet
banki wymieniają, co kilka lat karty bankomatowe bezpłatnie, to,
dlaczego nie robi tego CARGO. Na zakończenie poruszono sprawy
związane z łączeniem spółek w ramach CARGO Wagon. Podkreślono, że należy
podjąć rozmowy z zarządem tej spółki, aby uregulować kwestie związane z
finansami, gdyż praktycznie w każdej spółce wynagrodzenia były
wypłacane w różny sposób - od regulaminów wynagradzania, po Zakładowy
Układ Zbiorowy Pracy. Takie formy wynagradzania już wywołują wiele
kontrowersji wśród załóg. Adam Dyląg fot.A.Dyląg/SolkolArt
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|