 |
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
 |
Sobota, 19 kwietnia 2025 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
Rada Sekcji Zawodowej PKP CARGO | |
[ 0000-00-00 ] |
W dniu 25 lipca Br., w siedzibie Związku Zawodowego Maszynistów
Kolejowych w Polsce, odbyło się wspólne spotkanie Rady Krajowej Związku
Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce i Rady Sekcji Zawodowej PKP
CARGO NSZZ „Solidarność”. Wszystkich przywitał prezydent Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce - Leszek Miętek. Następnie
przewodniczący Sekcji Zawodowej PKP CARGO SA NSZZ „Solidarność” Marek
Podskalny przywitał wszystkich i podziękował za zaproszenie. Wspólnie z Kazimierzem Jamrozikiem przedstawili zebranym sprawy, którymi zajmowała się ostatnio Rada Nadzorcza PKP CARGO SA.
Jednak sprawa, która wywołała najwięcej emocji, był tekst w Super
ekspresie o zarobkach związkowców. Do tekstu odniósł się Marek
Podskalny, który też był wymieniony w tekście i stwierdził stanowczo, że
jego zarobki są znacząco niższe od tych podanych w artykule.
Leszek Miętek stwierdził, że trzeba mieć świadomość, iż ten tekst, to
typowy atak na związki zawodowe i na ich przywódców. Dodał, że wcale się
nie zdziwi, jak za kilka dni znajdzie tekst o swojej osobie. Zdecydowanie
podkreślił, iż ta próba rozbicia jedności związkowców ma na celu
odwrócenie uwagi od zasadniczego problemu, jakim jest pakt gwarancji dla
pracowników spółki. Dodał, że założenia, jakie on zna spowodują, że z
Zakładowego Układu Pracy zostanie tylko wydmuszka, a wszystkie
przywileje, jakie tam są zapisane, znikną. Z kolei Marek Podskalny
stwierdził, iż tylko zdecydowany protest może pomóc w ochronie miejsc
pracy. Jego zdaniem, gdy nie będzie Paktu Gwarancji Pracowniczych, to
faktycznie nie będzie żadnej ochrony dla zatrudnionych w PKP CARGO
pracowników.
W trakcie dyskusji pytano, jakie kroki jeszcze trzeba podjąć, aby
zdyscyplinować pracowników, którzy są zatrudnieni według wykazu, aby
stosowali się do zaleceń central związkowych. Podkreślano, że są osoby
które przychodzą do pracy praktycznie na każdy telefon dyspozytora.
Leszek Miętek zwrócił uwagę, że właśnie teraz, gdy ogłoszono wyniki
referendum, w którym ponad 90% załogi wyraziło gotowość wzięcia udziału w
strajku, pojawiają się szykany związkowców, aby rozbić ich jedność,
dlatego trzeba ludziom tłumaczyć, że obiecanki, jakie zaproponował
zarząd PKP CARGO SA ze swojej strony, są nie do przyjęcia. To ludzie na
dole muszą zrozumieć, że tak naprawdę zarząd im nic nie proponuje. Ale
mami 120 mln zł, które tak naprawdę są tylko kwota kilku tysięcy złotych
na pracownika, a akcje przekazane do Funduszu Własności Pracowniczych
rozłożą się na wszystkich członków tego Funduszu i praktycznie o
niewiele to podniesie wartość jednostek w tym Funduszu. W trakcie
dyskusji podkreślano potrzebę pójścia do ludzi na dole i przekonania ich
do większego zaangażowania się w działania związku, iż dotyczy to
właśnie ich spraw, a konkretnie gwarancji zatrudnienia. Na
zakończenie wystosowano zaproszenie na pikietę branżową kolejarzy, która
odbędzie się w dniu 11 września br., a udział w niej będzie także
wyrazem niezadowolenia z decyzji, jakie podejmują rządzący w stosunku do
kolei w Polsce i kolejarzy. Adam Dyląg fot. A.Dyląg/SolkolArt
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|