"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Czwartek, 2 maja 2024 r.
Imieniny obchodzą: Anatol, Zygmunt, Anastazy
 
Czy kolej w Polsce przetrwa?
[ 0000-00-00 ]
Z inicjatywy Prawa i Sprawiedliwości 15 maja w Sali Kolumnowej w sejmie odbyła się debata „Bezpieczna, nowoczesna kolej”. W debacie, oprócz parlamentarzystów PiS-u, udział wzięli także przedstawiciele związków zawodowych oraz naukowcy i eksperci. Z uwagi na cykl wydawniczy „Wolnej Drogi” obszerne omówienie debaty i rozmowę z przewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” opublikujemy w następnym numerze dwutygodnika.

Pięć razy więcej
„Zarządzają za bardzo wysokie wynagrodzenia. Prezes PKP zarabia pięć razy więcej niż poprzedni” - powiedział prezes Jarosław Kaczyński, krytycznie odnosząc się do sposobu zarządzania koleją.
Natomiast szef Klubu PiS stwierdził, że obecnie dokonane zmiany kadrowe we władzach spółek kolejowych spowodowały, iż wielokrotnie koleją zarządzają ludzie, którzy z koleją nic wspólnego nigdy nie mieli. Poseł Błaszczak krytykował pomysł likwidacji tysięcy kilometrów linii kolejowych oraz ciągle zwolnienia pracowników w poszczególnych spółkach kolejowych. Władza przykrywając brak kompetencji atakuje związki zawodowe działające na kolei. Natomiast władza, zamiast atakować związkowców, powinna zacząć budować prestiż zawodu kolejarza.

Nie ma rozwiązań
„Nie ma zarządzania, nie ma myśli strategicznej, nie ma sensownych rozwiązań” - mówił prof. Piotr Gliński. Brak myśli strategicznej nie rokuje dobrych perspektyw dla kolei.
Senator Stanisław Kogut stwierdził, że największym błędem było usamorządowienie „Przewozów Regionalnych”. Senator mówił także o wielkiej rzeszy wysoko opłacanych doradców, którzy faktycznie o sprawach kolejowych nie mają pojęcia. Biorąc pod uwagę wysokie zarobki prezesów spółek restrukturyzację kolei w Polsce nazwał „dyrektoryzacją”.
Andrzej Wach, były prezes PKP SA, mówił natomiast, że polskiej kolei potrzebny jest program zrównoważonego rozwoju, a nie działania doraźne.
Prof. Marek Sitarz z Politechniki Śląskiej zwrócił uwagę na to, iż dawniej w Polsce było 13 Techników Kolejowych, a obecnie nie ma żadnego i stąd obecny brak wykwalifikowanych kadr w dziedzinie kolejnictwa. Mówił także o tym, że brakuje specjalistów w dziedzinie zarządzania bezpieczeństwem kolejowym, bo żadna uczelnia nie kształci w tym kierunku.

Będą zmiany?
„Nie łudzę się, że zmiany te mogą być przeprowadzone przy obecnej koalicji rządzącej, ale z całą pewnością zostaną wykorzystane przez władze, które przyjdą po najbliższych wyborach” -  kończąc swoje wystąpienie zadeklarował szef Klubu PiS Mariusz Błaszczak.
(na podstawie doniesień prasowych – aw)
fot. Wikipedia, J.Nowacki/SolkolArt
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.