"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....

WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni.

 
Piątek, 3 maja 2024 r.
Imieniny obchodzą: Maria, Nina, Aleksander - Święto Konstytucji 3-Maja
 
Musimy odzyskać zaufanie pasażerów
[ 0000-00-00 ]
„Wolna Droga” rozmawia z Januszem Malinowskim, Prezesem Zarządu Spółki „PKP Intercity” SA

Panie prezesie, przejął Pan Spółkę w złej kondycji. Lubi Pan wyzwania?
Strategia „PKP Intercity” na najbliższe miesiące zakłada zmiany w kilku obszarach. Nasze priorytety, to m.in.: poprawa wyników finansowych, polepszenie sytuacji taborowej, praca nad ofertami specjalnymi, a także usprawnienie obsługi klienta. W tej części zmiany zostały wprowadzone w życie już na początku czerwca br. – nowy podział na kategorie pociągów EIC, Ex oraz TLK; miejscówki w pierwszej klasie pociągów TLK dające pasażerom możliwość podróży w lepszych warunkach. Jeszcze tego lata sfinalizujemy transakcję na zakup składów zespołowych, dzięki czemu już w 2014 roku na polskich torach pojawią się nowoczesne pociągi. W najbliższym czasie rozpiszemy też postępowania przetargowe na kolejne taborowe projekty inwestycyjne. Wierzę, że taka strategia poprawi kondycję Intercity.

Ciągle, mimo zapowiedzianej poprawy, stan sanitariatów w niektórych pociągach pozostawia wiele do życzenia. Dlaczego tak się dzieje?
Dobrze posprzątane pociągi, czyste toalety stanowią dla nas jedną z ważniejszych kwestii. Nie tolerujemy żadnego przypadku, w którym skład rusza w drogę nie w pełni przygotowany. Jednak sam nadzór nie wystarczy, aby kilkunastoletnie wagony oferowały standard na najwyższym poziomie. Bez modernizacji lub inwestycji w nowy tabor sytuacja nie ulegnie poprawie, na jaką liczą nasi pasażerowie. Jeszcze w tym roku planujemy ogłoszenie przetargu na kompleksową modernizację 70 wagonów, obejmującą m.in. wyposażenie w nowe toalety z zamkniętym układem wc. Sytuacja zmieniać się będzie systematycznie. Celem realizowanej przez nas polityki taborowej jest znaczna poprawa komfortu podróżowania pociągami IC.

Ucywilizowana konkurencja jest pożądana, bo prowadzi do polepszenia oferty dla podróżnych. Ale konkurencja między Spółkami „Przewozy Regionalne” i „PKP Intercity” jest wyniszczająca dla obu Spółek.
„PKP Intercity” realizuje swoją działalność stosując się do obowiązujących w polskim prawie przepisów, również tych dotyczących konkurencji. Najważniejszą kwestią dla pasażera jest oferta, czyli rozkład jazdy oraz standard podróży, jaki prezentuje przewoźnik. Ostatni czas nie sprzyja jednak osiąganiu tych celów zarówno przez PR, jak i PKP IC.

Związkowcy ze wszystkich central związkowych działających w Spółce kontestują zamiar jej prywatyzacji, w bliższej lub dalszej przyszłości. Czy mogłyby Pan przybliżyć idę prywatyzacji Spółki?
W chwili obecnej strategia spółki, jak wielokrotnie powtarzałem, to odzyskanie zaufania pasażerów, a dopiero w dalszej kolejności zdobycie zaufania inwestorów. Pracujemy intensywnie nad tym, aby nasze pociągi stały się pierwszym wyborem podróżujących, pewnym środkiem komunikacji. Pozostałe kwestie, w tym prywatyzacja, to kolejne cele.

Więcej już 3 sierpnia...
Copyright "Wolna Droga"
[X]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.